Irina Lee – en positiv energibombe!

Irina Lee har gjennom det siste tiåret etablert seg som en tydelig stemme i samfunnsdebatten, som journalist, forfatter og foredragsholder.
Gjennom hennes siste foredrag ønsker hun å sette søkelyset på hvordan vi kan ta oss gjennom vanskelige tider, slik som hele samfunnet har fått erfare siden den 12. mars 2020.

Bygg trygghet, tillit og trofaste kunder – selv i tøffe tider

Kreativitet i koronaens tid. Hvordan så den ut?

I dette foredraget – som også kan være nettbasert – viser Irina Lee hvordan en krise kan være et startskudd for å bygge tettere relasjoner med kunder og kolleger. For i kampen for fremtiden spiller vi alle på samme lag.

Hvis du i tillegg har tenkt på at bedriften burde være mer synlige i sosiale medier, er dette tidspunktet for å sette ord om til handling.

Tenk først gjennom:
Hva er din og bedriftens unike historie?
Hvorfor startet du denne virksomheten…
… eller hva er grunnen til at du begynte å jobbe her?
Og hvordan skaper du verdi for kundene dine?

Du vet svaret på disse spørsmålene. Visste du at du bør dele denne kunnskapen med KUNDENE dine også?

Dine kunder er nemlig akkurat som deg: Ekte mennesker, som helst vil gjøre business med folk de liker, kjenner og kan stole på.

Sosiale medier har lenge vært den viktigste plattformen for å treffe potensielle kunder «på hjemmebane». Dere møtes man i et privat øyeblikk, mens kunden scroller seg gjennom en virtuell virkelighet. Her er det ikke fornuftig og rasjonelle tilbud som vinner frem.

Historier som formidler følelser, entusiasme, lidenskap og engasjement – er det folk vil ha.

Uansett hvilken bransje du er i, bør din virksomhet derfor formidle disse følelsene. Det handler altså ikke bare om HVA dere selger, eller HVORDAN dere selger det. Det handler om HVORFOR.

Uten dette – entusiasmen, lidenskapen og engasjementet – ville ikke din bedrift ha vært her i dag. Det må kundene dine få vite.

I dette foredraget forteller Irina Lee hvordan hun omsetter denne kunnskapen i praksis. Hun viser også hvordan hun fikk boken Spis deg fri til å bli en nasjonal bestselger i 2017 – og hvordan hun gjentok suksessen i 2018, 2019 og 2020. Senere har hun lansert en rekke nettkurs, som har resultert i titusenvis av salg, «raving fans» og trofaste støttespillere over hele landet.

Ikke nok med det: Du vil også få vite hvilket verktøy hun definerer som nøkkelen til suksess, og som trumfer alle sosiale medier.

I tillegg til å være gründer og forlegger, har Lee skrevet en rekke andre bøker, blant annet Shoppingfri (2013), om sitt år med kjøpestopp. I denne boken dykker hun ned i shoppingens psykologi og samfunnets konstante kjøpepress – og hva det kan føre til når man melder seg ut av forbrukskarusellen.

Lee har også skrevet boken Alkoholfri (2017). I tillegg til å fortelle sin egen historie, intervjuer hun andre som av ulike grunner har valgt vekk alkoholen. Noe som har vist seg å være ganske kontroversielt i det moderne Norge, hvor de fleste sosiale settinger er godt marinert av alkohol og bobler.

Den røde tråden i Irina Lees prosjekter, som foredragsholder, forfatter og gründer, er å motivere og inspirere andre til å finne sin vei til friheten. Det vil ofte innebære å stå imot presset – både i møte med familie, venner og storsamfunnet.